Tisdag...

Tjoohoo!

Då va det tisdag och idag kommer min stora älskling hem igen:D Men det dröjer tyvärr ett par timmar till..
Idag har det varit ganska lugnt.. efter Teo åkt till skolan tog jag en dusch för att minska trycket i boobisarna..lyckades väl sisådär med det men ändå... sen va det dax att få upp lillfia å få i henne frukost och göra henne klar till dagis... Då hon har varit lite "lat" sista tiden och slarvat med att gå på toaletten utav ren lathet så drog jag in hennes "smink" för ett tag sen och sa att hon fick tillbaka det när hon blivit stor tjej och orkar gå på toa i gen.. Nu har hon skött det jättebra och sminket är tillbaka i hennes ägor:P Så imorses ville hon ha smink på sig till dagis.. vet inte riktigt vad jag tycker om det egentligen..men det är "leksakssmink" och Telma verkligen ÄLSKAR smink..hon har sen hon vart liten stått och avundats när jag sminkar mig på mornarna, och har man tagit rouche borsten på hennes kinder har man gjort hela hennes dag:) Och hennes egna smink håller väl kanske max 1 timma innan det "faller" av och är väldigt ljusa färger, så ja, jag gav med mig och hjälpte henne på med lite ljusrosa ögonskugga och lite läppglans..jösses Amalia så lycklig hon va...jag va världens bästa mamma och guuud så hon älskade mig:P Och att se sin dotter så lycklig gör hela min dag:D
Efter jag lämnat prinsessan på dagis for jag och Wilmer till svärmor/farmor svärfar/farfar och medans "farfar va på sjukgymnastik tog vi andra en prommenad, så himlans gött:D Beundrar min svärmor så, har aldrig varit med om en sån välmenande människa, hon ställer upp på ALLA jämt..  Trots att hon har ett heltidsjobb både natt och dag i hemmet, tar hon ändå hand om alla andra, förstår inte hur hon orkar.. Tror hon skulle behöva lära sig att säga nej ibland för att få tid att vila och ta hand om sig själv, men det skulle hon nog aldrig göra.. Har hon inte nått barnbarn hemma så e det alltid nån annan hon hjälper...  Hon e en kvinna av stål helt enkelt <3
Kl 13 va det dags för besök på VC fick tabletter för att få bort mjölkproduktionen.. två tabletter om dagen i 14 dagar.. dock kunde de skapa lite nedstämdhet, illamående,trötthet och annat smått å gott...fy bövelsen för mediciner säger jag bara:( Har tagit första tabletten och känner mig redan som ett spyfärdigt kolli...men men bara le och se glad ut..
Efter Vc va det att hämta upp de stora kidsen sen hem och göra fattiga riddare som Telma beställt:) Sen blev det bad och nu slappar dom framför tvn innan läggdags:)
Nää nu knorrar lillgrodan efter mat så bara att fixa;D

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Sandra

jag måste komma ut och hälsa på er och bebisen snart!

2011-09-27 @ 21:43:28
URL: http://sandrajonsson86.blogspot.com/
Postat av: Kim

Det e bara att komma:)

2011-09-30 @ 19:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0