Plutten har växt!:)

Dagen börja tiiidigt idag då jag va uppe vid halv fem med Wilmer, han krångla dock lite så insåg att det inte va nån ide att lägga sig innan Teo skulle upp.. Teo har fått en egen väckarklocka och är super duktig på att gå upp när den ringer, han klär på sig och bäddar sängen, mammas kille det!:) När vi kommer upp till köket upptäcker vi att även Telma redan är vaken, så bänkar dem i soffan framför tvn, fixar iordning lite frukost och tänder lite ljus och göttar sen ner mig i soffan med mina tre busar och en kopp kaffe:) Önskar alla mornar kunde kännas lika lugna och ro fyllda som denna:)
Efter jag följt Teo till bussen och kört pluttan till dagis så blidde det en lång varm dusch innan Wilmer ville va social med mig, eller social han ville mest ha mat och ny blöja för att somna om, men ändå:)
Runt tio kom stora älsklingen upp( han tog första nattpasset med Wilmer för han tycker jag sover för lite) så då tyckte jag han kunde få lite sovmorgon idag, annars är det han som brukar köra Telmisen till dagis:)

Kl 11.30 va det dags för BVC för Wilmer, varit lite nervös för att han inte skulle ha gått upp som dom vill där inne då han e lite "trulig" med maten och får inte riktigt i sig de mängder man rekomenderar i hans ålder + att Teo och telma krångla väldigt med viktuppgången innan det blev rätsida på deras vikter, men HÖR & HÄPNA han va nästan uppe i sin födelsevikt!! 3048 g och växt hela 2 cm på längden så nu mäter han hela 50 cm..så jag va så glad & stolt:) så skönt att slippa "tvångsmata" de små:)

Väl hemma från BVC kom först Eva på besök och sedan Linda så trevligt:), Mattias stackarn fick agera chaufför och plocka upp Teo och Telma från fritids och dagis:) Vet inte hur jag ska klara mig utan honom nu när han börjar jobba på torsdag igen... Men som tur är har Wilmer två otroligt hjälpsamma syskon, känns som dom växte flera år under tiden vi va på BB:) Teo har blivit så himla lugn och harmonisk och får beröm från skolan varje dag just nu, det gör mig så glad i mitt mammahjärta<3 Telma har kommit in i en riktig funderarperiod och har hur mycket frågor som helst om det mesta så himla härligt:)...hennes stora idol i livet är just nu Mattias och hon följer han varje steg han tar när han är hemma, så härligt att se!

ÅÅ jag har blivit beroende av nässpray, suck! nån som vet hur man blir av med det??... tar jag inte nässpray blir jag juh helt täppt:( Men man ska juh liksom inte behöva använda det dagligen... antagligen ett I-lands problem men ändå...

Skulle oxå behöva tips på bra nappflaskor som det inte rinner så fort ur då alla vi provat slutar med att Wilmer har lika mycket ersättning i ansiktet/halsvecken som åker ner i magen gissar jag på... han får juh uppenbarligen i sig det han ska eftersom han går upp i vikt, men e rädd att han ska få magont när det kommer så fort ur flaskorna..

Skulle vilja ladda upp massa bilder idag oxå, MEN det tar juh för faan en kvart att ladda upp en bild på denna sida och det har jag tyvärr inte tid med just ny, så får se om jag orkar imorn..


Kisses and hugs, Over and Out!

Kommentarer
Postat av: jessica

Harn du provat dr browns eller vad dom heter? Har för mig att vi använde dem till kelvin å att dom va bra...



nasonex nässpray fixk jag på vc för att bli av med mit nässpraysberoende som jag hade under några år... Har kvar en som du kan ta om dom vill :-)

2011-09-20 @ 19:26:25
Postat av: Anna r

Papsen ska fixa ett gäng nappflarror o nappar till er :) han säljer ju det. Pyss <3

2011-09-20 @ 20:26:10
Postat av: Pia

Pröva tommi tippie dom har jag haft till båda mina och mina har ju också varit struliga... funkar helt kanon!

2011-09-20 @ 21:04:46
Postat av: Kim

Nu ska det provas flaskor:)) nappflaskekontot lär väl snart komma upp i samma kostnad som vagn kontot;)

2011-09-21 @ 07:45:33
Postat av: Bodypalace

Vill du läsa en annorlunda blogg? kika då in till mig ;) En blogg som är emot kroppsideal, en blogg där ALLA är fina, vackra och unika =)

2011-09-21 @ 11:58:21
URL: http://bodypalace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0