Måndag och åter till rutinerna..

Ja då va det måndag igen... Helgen har varit relativt lugn.. I lördags va jag först med Eva på klädbytardag i Hjo, fynda lite ytterkläder till de stora busarna och en bärsele till pluttas:) På kvällen packa vi in alla kidsen i bilen och åkte till familjen Florre/Larsson och blev bjudna på taccos, det var mycket mycket trevligt... Söndagen bestod av storstädning, vilket är så skönt när det är färdigt:)
Idag va vi och vägde och mätte lillfis kl 10... och hör och häpna, han hade gått upp 400 g på EN vecka!! Både jag och Mattias var nog lika chockade.. men så skönt när det går åt rätt håll:D
Har nyss hämtat Telmisen på dagis och kört Teo till miniorerna.. och nu väntar jag på att kaffet ska rinna ner så jag får lite ny energi:) Att man inte har sovit normalt på länge börjar ta ut sin rätt och jag känner mig idag mer död än levande..kan också vara lite för frossan kanske... tycker det är VÄLDIGT konstigt att trots att jag fick tabletter på förlossningen för att ingen mjölkproduktion skulle starta har jag helt plöstligt nu 3 veckor senare börjat läcka massor av mjölk, Å jag ammar juh inte ens!! Men ändå sitter jag här med två stenhårda läckande boobs...buuhuu.. å eftersom jag inte ammar så ökar risken för mjölkstockning berätta bvc tanten då man inte släpper på trycket under ammning... trodde det va nått man enbart kunde få OM man amma, men icke...så läkaren skulle ringa upp imorn så jag kan få tabletter igen...
Ska även börja med minifom droppar till lilleman då han har börjat bli väldigt knorrig i magen stundvis.. Iof inte så konstigt med de mängder han äter just nu, men tycker så synd om han när man ser att han har magknip så bättre att försöka förhindra det:) Mattias har åkt iväg och jobbat idag:( sååå himla trist att va själv i över ett dygn innan han e hemma igen, får se om jag över huvudtaget klarar att sova inatt... första natten sen jag vet inte när som jag ska sova själv:(
Nä nu ska jag å smulan måla naglarna medans lilleman sover å Teo är på miniorerna:)

Over and Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0