Äntligen fredag!

Godmorgon!

Blev inte så mycket mer bloggat igår då det va fullt upp ändå.. Eva var här och förgyllde vår förmiddag och sen blev det snabb kaffe hos Evelina för att sedan hämta Telmis på dagis, teo på fritids och sen in till staden och hämta My och handla lite. My är så himla snäll som ställer upp och håller mig sällskap då Mattias jobbar igen och jag HATAR att sova själv...
Idag gick jag upp med Wilmer vid 05.30, mata honom och passa sen på att hoppa in i duschen innan Teo vakna... Ganska skönt att ha en lugn stund på morgonen innan allt drar igång, jag har juh VÄRLDENS sämsta morgonhumör så jag behöver verkligen få vakna i min egen takt för att inte vakna upp som en argbigga... Teo kom upp när hans alarm hade ringt och va på ett strålande humör för på fredagar har han gympa i skolan vilket är en storfavorit och sen ska han åka buss hem från skolan idag oxå vilket han oxå tycker är kul och sist men inte minst så blir det en sväng till Stellas lekland idag:) Stora kidsen ska juh ha "umgänge" med sin pappa en eftermiddag varannan vecka den veckan de inte åker till han på helgen, men det har varit lite struligt med det en period men idag ville deras pappa ta dem efter jobbet och fråga om dom fick stanna till lördag förmiddag och självklart får dem det:) Så fick redigera om dagens planer lite idag och vi får ta leklandet lite tidigare än vad vi tänkt men tror barnen e lika glada ändå... Telma blev hemma från dagis  helt och hållet så vi är redo att åka så fort Teo kommer hem med bussen:) När dom stora blivit hämtade av sin pappa ska jag ,My och Wilmer ta en liten sväng på staden, behöver verkligen nya kläder!!! Men tycker det är sååå svårt att hitta det i dagens läge då jag och dagens mode inte riktigt "klaffar" men ett par jeans borde väl gå att hitta:)

ÅÅÅ ikväll kommer min stora älskling hem igen! Tycker det e lite kul att vi fortfarande skickar massa gulliga sms och saknar varandra som tokar så fort han är borta och jobbar:P Men det är väl så här det är när man hittat sitt livs kärlek kan jag tro:) Vi har bestämt att vi ska ta en resa i mars/april (vi hade planerat att göra det samma period detta året men så blev vi juh gravida så vi har fått flytta fram det lite)  Tyvärr begränsas juh resmålen en hel del när man väljer att resa i de månaderna samt så vill vi inte vara borta mer än en vecka så vi vet inte riktigt vart vi ska åka.. Nån som har bra restips?? Vi ska resa utan barn, dels för att vi behöver egentid och dels för att jag tycker barnen är för små för att förstå det sköna med att åka iväg på semester än.. vill ta med dem när de blivit äldre och kan njuta av det på ett annat sätt.. :)  Alla  har säkert olika åsikter om just detta men det är min i alla fall.. Men i alla fall,  har ni bra tips så fram med dem bara:))

Vill till Ullared innom kort oxå, går juh in i oktober snart så är juh bara ta tag i julklapparna och alla höstprylar som behöver inhandlas... Så inväntar bara att Maritza ska bli fit for fight för att åka dit, för då tar vi med våra småkillar drar:)

Köpte förresten en DR Brown flaska igår.. har inte riktigt blivit sams med den än men vi kanske blir kompisar med lite övning:) Tycker det är lite kul hur disskutionerna kring ammning har ändrats bara sen jag fick barn sist.. När Teo kom fick man höra att man var näst intill kass som mamma om man inte amma sitt barn.. jag traggla som sjutton med honom vilket resultera i en sönderstressad mamma,ett ledset barn, såriga bröstvårtor och bakterier i bröstmjölken.. När Telma kom ville jag egentligen inte amma men det va samma traggel då.. ingen barnmorska förstodd varför jag inte ville, jag hade juh massor av mjölk..jo men hur praktiskt e det när barnet äter från ett bröst får du sitta med en kanna under det andra?? mjölken kom såå fort och kan tänka mig att det va därför Telma fick sin kolik bland annat.. hade ständigt ont i brösten men det tog mig tre månader av tjat och gnäll innan dom gick med på att ge mig tabletter för att få allt elände att sluta.. Denna gång va jag fast besluten om att jag tänker INTE amma, trodde jag skulle få ett helvete på både förlossning och BB för att jag inte ville amma, men alla var hur trevliga som helst och jag fick tabletter för att mjölkproduktionen inte skulle starta redan på förlossningen.. inte en enda fråga eller tjat om varför jag inte ville amma...såå skönt.. men tror dom fått lite skäll angående deras tjat om ammning då min psykolog berätta att dom gjort en undersökning som kom fram till att 85% av alla förlossningsdepressioner berodde på att mammor tvingats fortsätta amma trots att dom själva inte velat... Misstolka mig inte, skulle jätte gärna amma mitt barn om det funka så där smidigt som det gör för en del MEN det har det aldrig gjort för mig.. så jag e glad att det finns alternativ:) Tyvärr finns det fortfarande kvar massa försommar om icke ammande mammor och man får ibland en del kommenatrer utifrån men det e juh bara att skita i.. en del verkar tro att man väljer att flaskmata sina barn enbart för att man ska kunna lämna bort dem när man vill osv... MEn jag kan säga att bara för att vem som helst kan ge min son mat så lämnas han inte bort... Förstår mig inte på människor som lämnar bort sina små stup i ett.. denna tid dom har som bebisar får man juh aldrig igen... Livet prioriteras juh om ganska kraftig när man får barn.. helt plötsligt är man själv inte viktigast längre utan man har alltid nån annan att sätta i första hand.. och sånt man tyckte va roligt förut kommer i andra hand istället, helt sjuk hur det kan bli så och hur mycket man älskar sina barn..  Självklart ska man unna sig egentid ibland och egentid ihop med sin sambo, men en del lämnar juh bort sina barn var och varannan dag och det skulle jag aldrig fixa.. Kan inte förstå hur man inte vill umgås med sina små ... Och tillbaka till flaskmatningen så va det just det här jag ville få fram att när man flaskmatar sitt barn är det kanske ännu viktigare att verkligen få mysstunder vid matning med sitt barn då dom inte lär sig automatiskt vem som e deras mamma....
Gudars så jag svamlar idag, men hoppas ni fatta vad jag mena..

Nu ska jag ta tag i dagen å se om vi får lite besök här på förmiddagen:)

Over and Out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0