Tidig Söndagsmorgon!

Jag tror jag börjar bli gammal!!! Jag har hela mitt liv hatat att kliva upp tidigt, men de senaste veckorna har jag börjat inse att jag faktiskt tycker det är lite skönt att va uppe tidigt.. Lilleman vakna vid 06.00 och ville ha mat, gick upp och mata han och sen somna han om, jag skulle oxå då kunna lägga mig och sova igen då alla andra sover,men det kanske är det där lugnet av att alla andra somfår mig att stanna uppe?.. Så himla gött att tända  lite ljus, ta med en kopp kaffe och götta ner sig under filten i soffan...hmm måste va åldern asså för innan har jag kunnat göra vad som helst för att sova en stund till;)

Har inte riktigt vartit sams med datorn på ett tag så då har det inte blitt nått bloggande heller.. skreva ett sketa mega långt blogginlägg i veckan, men hejsan hoppsan så hade datorn trollat bort det så jag blev göör irriterad på den och har nu låtit den stå och skämmas ett par dagar så nu hoppas jag den sköter sig idag:)

Har juh hänt en hel del här hemma, vårat utbygge är äntligen igång!!!!! Ska bli så jäkla gött med mer utrymme här hemma, å så jäkla snyggt oxå:D Så har börjat spåna lite på tapeter till kidsens sovrum...nån som vet vart dom har coola? eller vart man kan hitta insperation te roliga barnrum? Skulle oxå vilja ha nya sängar till Teo och Telma...
Annars har det väl varit en ganska händelserik vecka, Teo kom hem med världens bula i pannan i måndags(en olyckshändelse i skolan) men varken skolpersonal eller personal på VC hade sen en sån stor bula förut så jag a välsdigt orolig ett tag då han verka lite slö och nere efter jag hämta han från skolan men det tog inte lång tid innan han va sitt vanliga busiga Teo igen:) Teo har för övrigt haft miniorer, bowling och simskola denna vecka, mycket körande fram å tebaks blir de, men har nu hittat en mamma som vi ska samåka lite med:)
Telma har varit på "tjat" humör hela veckan och hennes söta lilla mun går verkligen i ett just nu:) Känns som man är med i "Jepardy" varje dag, va e det mamma? varför e det de mamma? å varför då? och varför de? Men å andra sidan blir hon en väldigt allmänbildad 4 åring:) Telma har denna vecka börjat gå 15 timmar på dagis sen har hon juh kyrkansbarntimmar och stor & liten:)
Wilmer har haft en lite små kämpig vecka med magen och sömnen...Han äter lite, somnar lite, vaknar starx igen och vill äta lite till osv..innan sluka han större mängd och va nöjd ca 3 timmar innan han ville ha mat igen...men det dära ändras juh så fram och tillbaka hela tiden, i natt va han jätte duktig åt vid 23, 02 och 06 så nu hoppas jag det kan hålla i sig lite:) Imorn ska han vägas och mätas, ska bli så kul å se hur mycket han gått upp!! man märker massor på hans kläder så det borde hänt en del:)
Igår va jag och Matitza på klädbytar dag i Tibro, fynda en hel del jeans till barnen faktiskt, samt de bästa fynden, hjulskydd till vagnen och myggnät... smidigt när skydderna kostar 10 kr istället för 249:)
Måste oxå säga att jag älskar att min sambo har samvete;) Han va nämligen på ordentligt dåligt humör när jag åkte hemmifrån igår, vilken han nog fick väldigt dåligt samvete för, för när jag kom hem kom jag hem till ett nystädat hus, så han får gärna va på dåligt humör fler gånger:) Och måste berömma honom... inte många karlar som lyckas ha 3 kids hemma och samtidigt städa, vet kvinnor som inte ens klarar det...så stor guldstjärna i kanten till mitt stora hjärta, han e bäst! :)
ÅÅ nu vakna Telmisen så nu ska jag kramas med henne istället för datorn:D

Ha en underbar dag allesammans för det tänker jag ha:)

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Sara

Www.styleroom.se rekommenderas starkt om du letar inredningstips.

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0