Pappas nya tjej...

Telma min älskade lilla prinsessa har en fantasivärld som är helt underbar:) Häromdagen i bilen på väg hem från dagis...

Jag- På fredag när ni ska till pappa kommer mamma lämna er hos farmor först och så kommer pappa och hämtar er där när han slutat jobba, det blir bra va?

Telma- Ja det blir jätte bra mamma, vad ska vi göra hos pappa?

Jag- Jag vet inte vad ni ska göra,men det blir säkeert nått kul, vad tror du?

Telma: jag tror vi ska träffa pappas tjej

Jag- va roligt har pappa träffat tjej nu?

telma- ja det har han

Jag- va heter hon då

Telma- hon heter Fia, hon har långt hår som "Japunzel" (Rapunzel) fast hon bor inte här

Jag- Nehe ,vart bor hon då?

Telma- hon e på island och jagar pingviner åsså har hon rosa vingar i bak på ryggen

Jag- skrattar så jag viker mig samtidigt som jag försöker få fram, va fint:)

Telma- men mamma det är säkert, jag lovar

Jag- Jaha men blir det inte svårt att träffa henne om hon är på island och jagar pingviner?

Telma- fast hon gör inte det längre, nu har hon flygit hem och bor i sitt träd nu...

Jag- skrattar så jag har ont i magen... va bra, det blir säkert jättekul att träffa henne gumman, du får hälsa från mamma till Fia i trädet med rapunzelhåret och se rosa vingarna och fråga om hon fånga många pingviner på island:)


Underbar unge! Sicka fantasier dom små har, så himla kul att lyssna på hennes historier:D Va bara tvungen att berätta, ska bli kul att återberätta sånna här historier när hon blir stor:)

Nä nu ska vi ta tag i dagen, telma ska till dagis och jag å pluttman ska till svärmor & svärfar och gå ut och gå:D

Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0